Home, jo entenc que Manresa no te carrers amples com Berlín o Barcelona, però precisament, Lisboa és l'exemple, ja que el tramvia passa per carrerons realment estrets, i per calçades molt malparides. Pel que fa als barris, ja explico que, un cop assentat l'eix principal, caldria afegir-los a la xarxa. En un primer moment, caldria integrar el bus i el tram, tal i com passa a totes les ciutats. Els comerciants no els convencerem, però estem farts de repetir que la pràctica totalitat de zones comercials europees es troben en zones de vianants. El tramvia seria l'eina perfecte perquè els visitants accedissin a tots els racons de la ciutat, sense necessitat de fer cues i de trobar aparcament. Jo, si fos d'Artés, preferiria deixar el cotxe als Dolors i baixar amb tramvia fins la porta de la botiga que no pas fer cua tota la Ctra. de Vic i després voltar durant mitja hora per trobar aparcament a un quilòmetre del centre.
Jordi, tal i com tu dius, el tramvia no és la panacea. El que cal és una nova concepció de la mobilitat a Manresa. En aquest context, el tramvia pot ser molt important, ja que serviria de símbol i alhora resoldria una bona part de problemes.
4 comentaris:
Home, jo entenc que Manresa no te carrers amples com Berlín o Barcelona, però precisament, Lisboa és l'exemple, ja que el tramvia passa per carrerons realment estrets, i per calçades molt malparides. Pel que fa als barris, ja explico que, un cop assentat l'eix principal, caldria afegir-los a la xarxa. En un primer moment, caldria integrar el bus i el tram, tal i com passa a totes les ciutats. Els comerciants no els convencerem, però estem farts de repetir que la pràctica totalitat de zones comercials europees es troben en zones de vianants. El tramvia seria l'eina perfecte perquè els visitants accedissin a tots els racons de la ciutat, sense necessitat de fer cues i de trobar aparcament. Jo, si fos d'Artés, preferiria deixar el cotxe als Dolors i baixar amb tramvia fins la porta de la botiga que no pas fer cua tota la Ctra. de Vic i després voltar durant mitja hora per trobar aparcament a un quilòmetre del centre.
Jordi, tal i com tu dius, el tramvia no és la panacea. El que cal és una nova concepció de la mobilitat a Manresa. En aquest context, el tramvia pot ser molt important, ja que serviria de símbol i alhora resoldria una bona part de problemes.
Publica un comentari a l'entrada